קישורים פנימיים הם למעשה יצירת קישורים באותו דומיין. זה עוזר לייצר היררכיה בין הדפים, ועוזר למנועי החיפוש כדוגמת גוגל להגדיר מה הם העמודים החשובים באתר שלכם.
יצירת קישורים פנימיים טובה כמעט כמו יצירת קישורים חיצוניים מדומיינים אחרים לאתר שלכם. אולם, יצירת קישורים נכנסים היא עבודה קשה ואתם תלויים בבעלי אתרים אחרים בכדי ליצור אותם עבורכם, וזאת כאשר קישורים פנימיים תלויה בכם בלבד.
וודאו לשיצרתם קישורים לעמודים רלוונטים באתר שלכם, ושימו לב במיוחד למילים המשמשות עודגן של הקישור. יש כמה הרחבות שיעזרו לכם ביצירת קישורים אלו:
עורך JCE
לעורך JCE יש תכונה שמאפשרת לכם להגדיר בקלות קישורים פנימיים לדפים באתר שלכם, שיכולים להיות מאמרי ג'ומלה או פריטי תפריטוגם דברים אחרים:
שימוש בפרורי לחם (breadcrumbs)
פרורי לחם מספקים שיטה טובה ליצירת קישורים פנימיים. גם מנועי החיפוש וגם המשתמשים אוהבים אותם מפני שהם עוזרים להם להתמצא באתר שלכם וזה ימנע מהם ללכת לאיבוד, במיוחד עם זה אתר גדול ומסובך. במיוחד באתרים בעלי מבנה כתובות עמוק (שאתם, כמובן, צרכים להמנע ממנו). כאשר יש לכם מודול פעיל של פרורי לחם, הוא מקל על המשתמשים שלכם.
עם ג'ומלה, כל מה שאתם צרכים לעשות היא לפרסם את המודול הסטנדרטי אשר מהווה חלק מהמערכת של ג'ומלה:
הרחבות ג'ומלה שבאופן אוטמטי יוצרים קישורים פנימיים
יש מספר הרחבות באתר ההרחבות של ג'ומלה אשר יכולים לבצע באופן אוטומטי את התליך של יצירת קישורים פנימיים עבורכם: http://extensions.joomla.org/extensions/site-management/seo-a-metadata/automatic-links
במקביל להרחבות אלו יש גם מספר הרחבות אשר נותנות פונקציונאליות של SEO מלאשבהן כלוללה גם האפשרות לקישורים פנימיים. MijoSEF היא אחת ההרובות, אבל יש גם אחרות.
היו זהירים כאשר אתם משתמשים באחת ההרחבות האלו מפני שהן יכולות גם להשפעות שליליות על קידום שלכם. יש להשתמש בהרחבה כזאת בזהירות תוך שימוש בכללים מאד ספציפיים.
מאמר זה הינו תרגום של מאמר שנכתב על ידי Simon Kloostra. ניתן לקרוא את המקור כאן