שימוש נכון בנתוני מטה הוא קריטי. כאשר אנו מדברים על נתוני מטה כאמצעי עזר שיסייע לנו במנועי חיפוש אנו מדברים על שלושת הנושאים הבאים:
- כותרת-מטא (מאמר זה)
- תיאור-מטה
- מטה מילות-מפתח
אנו נדון בכל אחד מאלה, וראשית הכותרת:
תג-כותרת: יחודי לכל עמוד (מקסימומם 60 תווים)
הכותרת היא אחת מהפריטים הכי חשובים למנועי חיפוש. גוגל ומנועי חיפוש אחרים משתמשים בכותרת בכדי להציג ככותרת הראשית של תוצאות החיפוש שלהם, אתם יכולים לראות זאת בתמונה הבאה:
כותרת בג'ומלה
בלי כל הגדרות מיוחדות הכותרת נגזרת מתוך הפרמטר הכותרת של מאמר בודד, או של כותרת תפריט הפריט במקרה של תצוגת בלוג. זה יכול להסתיים בתוצאה שכותרת עמוד הבית תלקח לעמוד כהבית....... למזלנו יש דרכים רבות להגדיר כותרת. אנו נדון בשיטות אלו.
חשוב לזכור: לא ליצור כותרת ארוכה מדי. לאחר 60 תווים, בתצוגת תוצאות חיפוש של גוגל, הכותרת עלולה להשבר - לא להיות מוצגת.
שימוש בשם האתר
כפי שהוסבר במאמר שדן במבנה הכתובות וקריאותן אתם יכולים להגדיר את שם האתר כחלק של כל עמוד, לפני או אחרי הכתוגת של המאמר. אם שם האתר שלכם כולל מילות מפתח (מה שצריך להיות), זה יכול להיות חכם לכלול אותו.
יש אפשרות לעקיפת הכותרת בהגדרות המתקדמות לעמוד באפשרויות של פריט תפריט.
שימוש באפשרות זאת נותן שליטה מלאה על הכותרת שלכם. זה מוסיף עבודה אבל יכול להיות מאד יעיל.
שימוש בהרחבה של ג'ומלה
ישנן הרחבות בג'ומלה שמאפשרות להגדיר ולשלוט על הכותרות שלכם. הרחבה מפורסמת לכתובות ידידותיות ((SEF = Search Engine Friendly) היא SH404SEF. יש לה לוח בו ניתן בקלות לראות את כל הכותרות שלכם במקום אחד. שימוש בהרחבה זאת מאפשר לכם לקבל תמונת מצב על הכתובות הידידותיות שלכם ולנהל בקלות את הכותרות של המאמרים מבלי להדרש לפתוח ולערוך כל מאמר ו\או פריט תפריט בנפרד.:
זהגם מציג לכם את כמות התווים שנותרה לכם לאורך אופטימלי של נתוני המטה של הכותרות ושל התיאורים.
מאמר זה הינו תרגום של מאמר שנכתב על ידי Simon Kloostra. ניתן לקרוא את המקור כאן