למרות שנושא זה אינו ספציפי לג'ומלה הוא השלב החשוב ביותר בתהליך קידום האתר. בחירת מילות מפתח לא נכונות יגרום לכך שכל תהליך קידום האתר שלכם יהיה  חסר ערך.

אחד הדברים הראשונים שצרכים להתבצע עם האתר הוא הגדרת מילות המפתח שיהיו בשימוש. בדרך כלל יש לכם רעיונות שאפשר להתחיל בהם, אבל אליכם לעשות מחקר נוסף מאחר שהרלוונטיות של האתר תהיה מבוססת על מילות מפתח אלו.

 בכדי לבצע בדיקה ראשונית על אפשרויות מילות המפתח אפשר לבצע שימוש בכלי הנמצא באתר Seorch.eu. הוא עובד מהר מהד עם המלצות טובות ממקורות שונים (Google, Bing, Amazon), אבל אינו מספק מסה גדולה של חיפוש ולא כל חיפושי העברית נתנו תוצאות טובות.

לכן, ובכדי לבצע "כיונון עדין" אני משתמש בכלי מילת המפתח של גוגל Google Adwords Keyword tool למציאת מילות מפתח דומות ושמות מקוצרים (aliases(. לדוגמא השתמשתי בביטוים הבאים:

  • קידום אתר ג'ומלה
  • אפוטימזצית מנועי חיפוש גומלה

בדוגמה המוצגת כאן, לא כל הביטויים הם האידאלים לשימוש שלי, אבל לעתים קרובות זה נותן מספר ביטויים שימושיים.

Google-Keyword-Planner

 כפי שניתן לראות, המערכת רושמת את מיספר החיפושים הממצוע לחודש, הערכה גסה לגבי התחרותיות, בתוספת של רשימה גדולה של אפשוריות של מילות מפתח וקומבינציות שונות של מילות מפתח.

בחירת מילות המפתח הטובות ביותר מהרשימה יבטיח שאתם תלכדו את הטרפיק הרלוונטי עבור מילות חיפוש אלו.

שימוש במילות המפתח שלכם

אנחנו נדבר הרבה על איך והיכן צריך להשתמש במילות המפתח שלכם בשלב הבא. יש צרוך נוסף הנדרש לפני שנתחיל לצלול לתוך ג'ומלה:
אתם עדיין צרכים לבחור את שם הדומיין שלכם. נסו חלבחור שם כשיכלול את אחת ממילות המפתח העיקריות שלכם )הערה: בעברית הדבר קשה) גוגל ומנועי חיפוש אחרים משתמשיםבדומיין כאחד מהכלים החשובים שלהם לגבי הרלוונטיות של האתר למילת מפתח. האתר הזה (מקור המאמר) הוגדר כ-Joomla-SEO.net, אשר מבטיח ששתי המילים הרלוונטיות ביותר "ג'ומלה ("Joomla") -ו"SEO" תמיד כלולות כמילות חיפוש, שהוא שם עדיף על שם אקזוטי. זה לא אומר שלא תצליחו לקבל דירוג טוב במנועי החיפוש ללא שם דומיין מוצלח, זה רק מקדם את האתר יותר טוב.

עם אתם הולכים להשתמש בשם דומיין המורכב מכמה מילים (כמו Joomla-SEO.net), תמיד תשתמשו במקף לקישור ביניהם. גוגל מתייחס למקף כרווח ולכן יוכל בקלות להבחין בין הביטויים השונים.

כמו כן השתמשו במילות המפתח הראשיות שלכם בכל מקום אפשרי, בכתובות ה-URL, בכותרות, נתוני מטא וכו'. אבל השימוש חייב להיעשות בחוכמה. אל תבצעו פעילות יתר (לא מילוי \ דחיסת מילות מפתח). כמו כן, במאמר  שנכתב ב-magazine.joomla.org יש מספר נקודות מעניינות ועידכונים מגוגל למניעת אופטימיזצית יתר.

 מאמר זה הינו תרגום של מאמר שנכתב על ידי Simon Kloostra. ניתן לקרוא את המקור כאן

הדגמות

הדגמת ג'ומלה

בקרוב, הדגמת רכיבים ומודולים...